onsdag 15 juli 2009

and it would have been so good

Det känns som om allt står lite stilla just nu. Folk är upptagna och det är visst meningen att man ska bada, sola, vara utomhus och umgås när det är sommar. Som arbetslös är det inte någon större skillnad på årstiderna om man tänker så, man har alltid alldeles för mycket tid över (till att tänka frustrerande tankar, till att känna sig överflödig, till att tappa hoppet). Jag längtar mest efter augusti, jag känner på mig att det kommer att bli en bra månad. Vad det kommer att bli av juli vet jag fortfarande inte. Men det är ju ganska skönt när det går långsamt också, när man försöker glömma bort alla måsten, tittar på Buffy när det regnar, läser böcker, hänger med kompisarna och gosar med världens sötaste katt (och med killen, när han inte befinner sig i Småland). Jag och Betty hade det så himla mysigt igår, ibland krävs det verkligen inte mycket för att jag ska känna mig nöjd. Jag städade typ hela dagen, bytte lakan, duschade, målade naglarna och la mig sedan i sängen bredvid Betty (som sov vid mina fötter hela natten, det brukar hon inte göra) för att läsa en fin bok som jag fallit handlöst för. Jag kunde till och med sova med lampan släckt hela natten.

2 kommentarer:

ak sa...

Ja, boken. Åh!!!

Håller på med den fortfarande, det tar ju sin tid att läsa ut en bok när man måste gå över varje sida tre gånger typ för att allt är så underbart.

Blev glad över att du också gillade den :)

nippertippa sa...

åh, ja den är ju så bra! det tog ganska lång tid för mig att läsa också, men nu är jag klar. jag hoppas innerligt att hon skriver fler böcker. har du sett hennes film, förresten? den är lika fantastisk!