torsdag 18 december 2008

när vinet glöder i de fyllda glasen

Ja just det, jag har ju lovat att berätta om julfesten. I korta drag kan man faktiskt säga att den var ungefär som i den där reklamfilmen från IQ. Det bjöds på julmat och därmed alkohol i stora mängder. Jag var smart nog att hålla mig borta från snapsen, men det var väldigt många som blev fulla. Det var nästan lite obehagligt att se hur mycket vissa drack och hur deras beteende förändrades ju mer de drack, det var så övertydligt när jag själv inte blev så där värst full. Jag känner att det måste vara väldigt svårt att vara nykterist vid sådan tillfällen och det känns en aning sorgligt. Varför måste man dricka så mycket att man inte minns vad man har gjort dagen efter? Det är livsfarligt att dricka snaps, det kommer jag förmodligen aldrig mer att göra (efter en snapstävling hemma hos en klasskompis en gång i tiden, jag befann mig i helvetet dagen efter). Det var i alla fall kul att det var en maskeradfest, de flesta hade klätt ut sig så himla fint. Jag var också ganska fin som Mia Wallace (Uma Thurman i Pulp Fiction), om jag får säga det själv. Dessutom var det kul när bartendern blev lite chockad av att se mig och ville ge mig en servett att torka bort näsblodet med.

Mindre än en vecka kvar till julafton nu. Det känns ju nästan lite overkligt, men åh vad härligt det ska bli med några dagars ledighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad söt du är med näsblod, lite nonchalant rinnande sådär ;)
kram!

nippertippa sa...

maria: ha,ha, vad gullig du är. kul att någon tycker det. :) kram!