fredag 12 december 2008

all i want for christmas is you

Jag är så nöjd med mina julklappar i år! Till skillnad från P, som tycker att det är en plåga att handla julklappar, tycker jag att det är kul att både köpa och slå in klappar (trots att det är så mycket folk i affärerna, jag försöker faktiskt alltid köpa en del klappar på internet och det funkar fint). Många hävdar att dem bästa klapparna är dem man gör själv, men ärligt talat, vem har tid och ork över till att hitta på egna julklappar att göra? Och är det ändå inte lite roligare att ge något som personen i fråga verkligen önskar sig och vill ha?

Till mamma blir det skiva, rosa örhängen från Snö, bok och fina muffinsformar.
Till P blir det två böcker som han har velat läsa länge.
Till min svåger blir det en bok som han har önskat sig.
Till världens söstaste systerdotter blir det en xylofon och en klänning från H&M.
Till syster yster blir det fina underkläder och en mobilstrumpa från Lollopard (och när hon fyller år, strax innan jul, får hon ett Kusmi te-set).
Till pappa blir det fin pyjamas, strumpor och skiva (och när han fyller år, strax efter jul, får han en halsduk från Fred Perry).
Till svärföräldrarna blir det en presentask fullproppad med bland annat servetter, kaffebönor, wasabiärtor, tvål som ser ut som choklad, bullformar och marmelad smaksatt med malt whiskey.

Och jag råkar förresten veta att jag kommer att få den här läckra kuvertväskan i julklapp av P. Jag älskar den! Den påminner ju om 80-tal, Dallas och glamour.

Inga kommentarer: