tisdag 7 augusti 2012

all my heart, it breaks every step that I take

Så skyndar juli förbi och så kommer augusti och jag försöker hålla jämna steg. Jag är trött, så himla trött att jag ibland tror att jag skulle kunna göra som Törnrosa och sova i hundra år. Jag lyssnar på Lana Del Rey om och om igen, jag tar min medicin, jag kämpar med orden som längtar ut, jag åker hem till mamma och pappa för att slippa ta hand om mig själv några dagar och mamma berättar om mormor som gick och gick flera kilometer när ångesten fladdrade i bröstkorgen (men jag orkar inte), jag åker karuseller och tänker att jag vill ha mer magpirr i mitt liv, jag vaknar en lördagsmorgon av att han ringer med den där rösten som betyder att han är onykter och frågar om jag vill följa med till Barcelona, jag får en förfrågan att vara med i Karlavagnen och prata om dagdrömmeri (men jag vågar inte), jag går på bio med en femåring som ger mig alla lakritsgodisar ur Gott&Blandat-påsen och som jag skulle ge hela världen om jag bara kunde, jag avundas andras sommarfräknar och gravidmagar, jag går ut med mina vänner och dricker öl och utbyter blickar med någon som skulle kunna vara nästa kärlek (men jag vågar inte).

Och så bestiger jag berg. Att jobba halvtid visar sig nämligen vara en utmaning slående likt bergsklättring. För att inte tala om att jobba heltid. Och så sitter jag mitt emot kuratorn med lockar i håret och änglar i öronen och gråter tyst, hon räcker mig en näsduk och frågar om jag vill dö. Nej, jag vill inte dö, jag vill leva. Jag vill bara inte att det ska göra så här ont för varje härtslag som slår. Och jag orkar nog inte ta mig över fler berg nu.

7 kommentarer:

Jossan - Heart Skipped A Beat sa...

Skickar lite kärlek för att du verkar så fin och för att jag (som vanligt) kan relatera till det du skriver om.

P sa...

Åhh jag hann bli så glad för ett nytt inlägg och sen läste jag.. Du skriver så fint om något så jobbigt. Omöjligt att inte bli berörd.. Hoppas verkligen det vänder för dig snart, det verkar du verkligen vara värd!

Kulturkoftan sa...

Mejla om du vill! Tre rader räcker. Så svarar jag. Kram och vet hur bergen känns

Anonym sa...

Många kramar din väg fina Jessie.
Jag tror på dig.

/ Maria

appelpaj sa...

Åh du. Det dör sista att bestiga berg. Det är så sant. jag är precis där. Förra veckan heltid efter sjukskrivning, och nu semester för att vila upp. Jag vet inget om hur du ska göra, det jag vet är att det är aldrig vört att förstöra sig själv. Aldrig någonsin. Och jag vet det ska aldrig kännas som bergsklättring av att jobba. Aldrig. Jag vet inte mer, men jag vet att jag gillar dig massor. Du känns äkta som en av internets stora pärla. Kram

Anonym sa...

Kram

nippertippa sa...

Jossan: åh, tack! det värmer, fina du. jag skickar en massa kärlek tillbaka till dig. <3

P: tack snälla du, det känns fint att få höra. <3

Koftan: kram, fina du! det har inte blivit ett mejl ännu, men snart kanske.

Maria: åh, vad fint. tack, snälla du! <3

Appelpaj: tack för dina fina ord och för att du delar med dig. jag gillar dig massor också och hoppas att det känns bättre för oss båda snart. saker och ting brukar ju faktiskt ordna sig. kram!

Anonym: kram!