torsdag 5 april 2012

vem är du?

Hörrni, nu tänkte jag göra som Katta Kvack, Zahra och Jenny. Jag är ju så himla nyfiken på vilka som läser och vill veta lite mer om världens bästa bloggläsare. Så här kommer ett gäng frågor till er, jag hoppas att så många som möjligt vill och orkar svara. <3

1. Bloggar du, och i så fall var?
2. Hur länge har du läst bloggen? 
3. Hur hittade du hit?
4. Om du fick önska – vad skulle du då vilja läsa mindre och mer om i den här bloggen?
5. Din favoritblogg?
6. Vad lyssnar du på för musik? Ditt bästa musiktips?
7. Vilken är din favoritmaträtt? (Emelie oroar sig över att jag ofta äter mackor till kvällsmat, så jag behöver tips på enkla maträtter. Obs, jag äter inte rött kött, men fisk och fågel).

16 kommentarer:

Klara sa...

Hej hej!

1. Ja, hatchetface.wordpress.com
2. Cirka 1,5 år regelbundet skulle jag tro men jag har känt till den längre och ströläst.
3. Genom pophannah tror jag.
4. Jag tycker om det du skriver nu, det är därför jag läser.
5. Hm. Jag säger nog The Donnas turning 21 för det lyssnade jag på som tonåring och återupptäckte det precis.
6. Fasen. Jag äter ju gärna mackor själv. Men en sallad med halloumi, ruccola, lite dressing, pinjenötter och körsbärstomater är väldigt gott!

P sa...

1. Bloggar inte
2. Kanske ett halvår ungefär
3. Slösurfade runt på bloggar, hamnade här och fastnade.
4. Gillar att du sätter ord på känslor på ett bra vis.
5. Fast i 90 talet...nirvana, pearl jam och blur bland annat.
6. Avokado, räkor och creme fraiche

felicia sa...

HEJ!
1. bloggar inte tyvärr.
2. kanske ... ett halvår.
3. tror att det var länkat från hanna?
4. jag vill läsa om det du skriver om. men fler uppdateringar vill jag ju ha såklart :) för att jag gillar dig så mycket! ingen press alltså.
5. hmm. jag gillar ju småbarnslivsbloggarna, trots att jag inte alls har ett sånt liv. hanna, onekligen, vuxna människor ...
6. jaa. jag tror att jag är och förblir en popperson. älskar liksom en riktigt bra handklappslåt. dirty gold är nyupptäckt och bra! annars är ju alltid alltid postal service bra.
7. alltså, lasagne är ju sjukt gött. det kan man slänga in vad som helst i och så frysa i massa portioner. samma med paj! idag gjorde jag spenat- och tofupaj. mycket bra. en skitbra snabb och god grej är att ha såna där mjuka tacobröd i frysen. släng på typ tomatsås, tonfisk, lök, whatever man har hemma + ost och så in i ugnen. typ macka men mer pizza! sen slänger man på färsk spenat eller ruccola = gourmetmåltid!

vill också säga att jag tycker att du verkar vara en så fin person.

Fifi sa...

1. Ja, det vet du :)
2. Vet inte, ett halvår-ett år kanske.
3. Minns inte, tror att det var genom twitter.
4. Det är bra som det är nu, väldigt bra faktiskt! Fast du får gärna blogga oftare!
5. Jag har så många!
6. Joy division, Babyshambles, Mötley Crüe, Hole, The Kills, Guns n roses och många fler.
7. Kycklinglasagne. Jag hade aldrig ätit det innan, men Niklas lagade det två gånger förra veckan och mums! säger jag bara!

Camilla sa...

1. Yes,
2-3. Sedan Cacilia Blankens postade en text av dig på sin blogg.
4. Fler foton! :)
5. Mångam a beautful mess är fin: http://abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/
6. Lyssnar just nu sönder Grimes - Oblivion: http://www.grimesmusic.com/ och M.I.A. - Bad girls: http://www.youtube.com/watch?v=2uYs0gJD-LE&feature=youtube_gdata_player
7. Färsk pasta med coctailtomater, kräftskjärtar, persilja och några drag med pepparkvarnen och havssalt - klart! Pastasås av spenat, cremefraice, vitlök, peppar och salt. Mums!

Mirijam sa...

1. Yes box! mirijam.blogspot.com
2. Hm. Ett halvår kanske?
3. Tror du kommenterade hos mig?
4. Mer om lägenheten. Mindre om... ingenting. Alltså jag tycker inte att bloggläsare ska få önska sig vad man vill läsa mindre om, bara mer. :)
5. Oj. Typ massor, har länkar till alla på min egen blogg, men Katta Kvack, Karin Widén, Onekligen, Den där Jenny, Cinderalley, Karins Konstgrepp och Tuffast av alla är ju några favoriter.
6. Svensk reaggae och gammal gubbrock typ. Lyssna på Chuck Ragan vettja!
7. Halloumisallad kanske? Bland massa goa gönsaker (färsk spenat, broccoli, körsbärstomater, rödlök, orange paprika) med nystekt halloumi och rostade pinjenötter. Och vitlöksbröd! Nomnomnom!

nippertippa sa...

Åh, vad roligt att läsa! Och vad glad jag blir för alla recepttips (och hungrig!).

Zahra sa...

1. Ja, fruoz.blogspot.com
2. Hm ett halvår kanske?
3. Via Emelie! Eller instagram kanske?
4. Mer av allt, eller rättare sagt fortsätt precis med det du gör! :)
5. Min egen & alla de jag har i min länklista.
6. Beror på humör, men mest punk i olika former, pop & ska.
7. Mackor är ju ca det godaste som finns tycker jag, man kan variera i oändlighet! Annars gillar jag halloumi & bönsallad, lax i ugn med philadelphiost på, eller pasta med gräddsås & ost ;)

P sa...

Inser nu att jag nog mixade ordningen lite.. Men du förstår nog. Och när jag läste ett av dom andra svaren kom jag på att var via cecilia blankens jagnhittade hit.
När det gäller favoritblogg så får jag nog säga att alla dom 3-4 jag brukar kolla är mina favoriter. Är ingen stor bloggläsare egentligen men nu hittade jag nagellacksbloggen via din också :)
Och jag vill också ha den där väskan,,,vad kan den kosta..?

Jenny sa...

1. Ja, se länken ovan.
2. Det känns som om jag läst jättelänge, men jag vet faktiskt inte.
3. Ehum... har tydligen dåligt minne. Minns ej det här heller.
4. Jag tycker att det är fantastiskt fint som det är. Dock: blogga MER!
5. Har hittat ett nytt guldkorn som jag är lite nykär i: http://11861sthlm.tumblr.com/
6. James Blake. Lonely Dear. De lyssnade vi på igår. Tips är Jonathan Johansson.
7. Har precis infört köttfri måndag och då är det jag som lagar. Sist gjorde jag risotto som var lättare än jag trodde.

Anonym sa...

Blir himla låg av din tillvaro - arbetslös singel utan barn och över 30 år. Puuuuh! Tur att jag är 21 år och inte känner press på bebisar, jobb och kärlek. Din sorgliga tillvaro visar mig iallafall hur jag inte vill ha det när jag är över 30 år. Ska bannemig utbilda mig inom en bransch som garanterar jobb och aldrig släppa taget om en kärlek, be honom sätta en ring på mitt finger innan det är för sent. Hoppas hursomhelst det löser sig för dig.

By the way, ditt ex är en skönhet ut över dess like!

Sofia sa...

1 nej

2 ett par månader

3 tror att Linna Johansson länkade, men det kan ha varit någon annan också.

4 inga önskemål

5 fredrok backmans pappa-blogg, men börjar tröttna. Annars: gunnela.se, hemliga morsan, Anders Törnqvist (http://parkensljus.blogspot.se/) och kanske nåt mer.

6 The Real Group just nu.

7 Bitchin' Curry Soup (http://haespasvenska.se/?p=435), nudlar med frysta grönsaker i och stekt ägg, alternativt stekt svamp med paprika till

sandralinnea sa...

1. Bloggar du, och i så fall var?
Jag skriver dagbok på ett skribentforum och har fyra,fem bloggar men nu huserar jag nästan uteslutande på sandralinneas.blogspot.com
2. Hur länge har du läst bloggen?
Från början och längre ändå eftersom jag läste dig på Sockerdricka och Lunarstorm från början.
3. Hur hittade du hit?
Via socker och/eller lunar.
4. Om du fick önska – vad skulle du då vilja läsa mindre och mer om i den här bloggen?
Jag tycker om din blogg precis som den är!
5. Din favoritblogg?
Just nu är jag helt förälskad i jonnajinton.se. Annars är En mammas dag-Weronica och Helena, Kitchenbloom och acarolinas.blogg.se några av mina gamla favoriter.
6. Vad lyssnar du på för musik? Ditt bästa musiktips?
Allt möjligt, från Håkan, Kent och Winnerbäck till Sigur Rós, Damien Rice och Cirkus Miramar och de får väl bli mitt tips då :)
7. Vilken är din favoritmaträtt?
Ugnsrostade rotfrukter (potatis, morot och palsternacka är min vanligaste kombination) med kycklingfilé och mangorajasås eller creme fraiche som redan är smaksatt, gärna med vitlök. Fast just nu efter den sockerstinna påsken längtar jag helt vansinnigt efter Romanasoppa som man köper i pulverform... ;)

Sara sa...

1. Jag bloggar inte men läser massor. Det kanske är dags att börja själv snart.
2. I ett år ungefär
3. Kommer inte ihåg.
4. Jag vill läsa mer som saker som gör dig lycklig. Det skär i hjärtat att läsa dina sorgligare inlägg. (jag säger inte att du ska ta bort dem men önskar att du hade flera fina stunder att skriva om)
5. karins konstgrepp
6. Samtida svensk. Gärna Timbuktu, Håkan Hellström, Frida Hyvönen och Hello Saferide
7. Blandad sallad med massor av gott som avocado, rökt lax, ägg, quinoa. Soppa är också underskattad mat, potatis och purjolöksoppa, tomatsoppa och så vidare. Båda sallad och soppa kan man dessutom ha mackor till;)

Josefine sa...

1. Jag bloggar på djungeltrumman nuförtin.
2. Jag har läst bloggen i kanske... tre? fyra år? Nåt sånt.
3. Tror att det var via att du länkade mig nån gång sen var jag fast.
4. Jag tycker att bloggen ska vara precis som den är/som du är. Du skriver fantastiskt ärligt och öppet. Då menar jag inte att du är öppen som en bok eller så men... du fattar. Du delar med dig av saker so är viktiga som alla inte vågar dela med sig av men som man önskar att de gjorde.
5. Mirijam, ALexmo, Johanna Lagerfors, Fifi, Johannaochjag, mokkasin, bloggfrossa :), onekligen, justanotherfuckingblog-linn, emster mfl mfl
6. hmm. pj harvey & bruce springsteen. jenny wilson älskar jag!
7. här är min bästa superenkla: koka potatisgnocchi, fräs i olivolja med en halv kvibilles gräddädel och sen i med babyspenat, peppra (försiktig med salt - osten är redan salt). lova att testa! det är jättejättegott och tar ca ingen tid alls. ät med körsbärstomater.

nippertippa sa...

tack för alla goda recept och tips på vad ni vill se mer här i bloggen!

P: visst är väskan fantastiskt fin? den kostar ca 3000 kr.