måndag 9 april 2012

PS. jag blir också himla låg

Anonym sa... "Blir himla låg av din tillvaro - arbetslös singel utan barn och över 30 år. Puuuuh! Tur att jag är 21 år och inte känner press på bebisar, jobb och kärlek. Din sorgliga tillvaro visar mig iallafall hur jag inte vill ha det när jag är över 30 år. Ska bannemig utbilda mig inom en bransch som garanterar jobb och aldrig släppa taget om en kärlek, be honom sätta en ring på mitt finger innan det är för sent. Hoppas hursomhelst det löser sig för dig. By the way, ditt ex är en skönhet ut över dess like!"

Vad fint att min sorgliga tillvaro kan hjälpa andra människor. Jag önskar dig lycka till anonym, med utbildning, jobb (akta dig för socionomutbildningen om du garanterat vill ha jobb) och kärlek (men kom ihåg detta; att släppa taget kan ibland vara det klokaste du kan göra). Jag hoppas att du har fått allt du önskar när du är över 30 år och att du slipper en sorglig tillvaro likt min. By the way anonym, skönhet är inte det viktigaste. Men det lär dig du nog med åren.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Det var det absolut värsta jag någonsin läst!!!! :/ hur faaan kan anonym skriva så? Anonym, om du läser det här: SKÄMS DU INTE?????

Klara sa...

Måste vara en patetisk ursäkt människa som försöker plocka ut saker som eventuellt skulle såra dig. Känns ju sunt att vara 21 år och fortfarande säga saker man sa när man ville vara elak i högstadiet. Det är något hen åtminstone är för gammal för.

Och jag älskar ditt sätt att uttrycka dig men det vet du redan!

Klara sa...

"Måste vara en patetisk människa" skulle det ju stå.

Ann sa...

Så man ska hålla fast vid någon som gör en olycklig om denna anses vara snygg? För det spelar ingen roll vem man är gift med, bara man HEMSKA TANKE!!! inte är barnlös och ogift vid 30!!! Fantastiskt härlig inställning av "anonym". Vill bara skaka om denna människa.

Colombialiv sa...

Mycket ska man höra innan öronen trillar av...

Vad vill man säga med en sådan kommentar? Vad vill anonym? Jag blir bara less på mänskligheten.

Åsa sa...

En person som säger nåt sånt här till en annan kommer med all säkerhet någon gång i livet få sig en släng av skopan den med.

Till 21-åriga Anonym vill jag bara säga att du har inte en susning om hur ditt liv kommer se ut om 10år, du kan bara önska och drömma, men hur ofta får man allt man vill i livet? Och snälla (?) du, stanna aldrig i ett dåligt/destruktivt förhållande för att du är rädd för att bli ensam och utan barn...känns som du ligger stort i riskzonen där. Men förhoppningsvis växer du upp och kommer till insikt under de 9år du har kvar till 30. Lycka till!

Jag kan bara tacka Jess för att hon var en av dem som hjälpte mig att ta steget ur ett dåligt förhållande - för det är jag dig evigt tacksam <3 Hellre ensam och lycklig än sambo och olycklig!

maria sa...

håller med alla som skrivit här. . om man har den inställningen är man antingen helt bortom verklighetens gränser eller helt känslokall...

kram kram kram!

P sa...

Åh suck vad trött jag blir..

Anonym...du är ju bara 21 år och saknar alltså helt livserfarenhet när det gäller vuxenlivet och förmodligen också av djupare relationer eftersom du verkar tycka att snygghet överväger i princip allt annat. Om jag inte hade högre krav än så på män vore jag nog inte över 30 (nästan 33 faktiskt) barnlös och singel. Det är inte ett helt ovanligt fenomen ska du veta, och om du inte jobbar lite på att bli lite trevligare är det risk att du ansluter dig till skaran såsmåningom. Alternativt ung men frånskild småbarnsmorsa och det är nog inte så himla lätt även om du hittar den ultimata utbildningen och slipper oro för arbetslöshet.

Anibas sa...

Försök skaka av dig den där kommentaren fort, du är fabulous! =)

Zahra sa...

Asså va? Vilken verklighetsfrånvänd människa.. Skaffa lite hyfs & insikt i att alla människor lever olika liv, har olika förutsättningar & tar olika beslut beroende på vem man är. Trist med såna uttalanden. Fattar inte varför vissa har ett behov att vara elaka.

Katta Kvack sa...

Eh, anonym verkar vara ett jävla arsle (pardon my french etc etc). Och föresten, vadan hens besatthet vid 30? Livet stannar liksom inte efter 30. Samt också: hur vet anonym hur ditt ex ser ut?

pop my heart. sa...

Ja, fy fan för att vara singel över trettio. Det hemskaste som finns alltså. Bättre att hålla fast vid en skönhet som inte är bra för en, få'n att sätta en ring på ens finger och samtidigt gå en utbildning som garanterar jobb men som samtidigt dödar en inifrån. Typ. Vad synd att jag inte var så där klok när jag var 21!

Tur för dig att du är himla fin och bra och synd om den person som inte hittat dig än!

Hanna sa...

Hahaha, skrattar ihjäl mig. När jag fått liknande kommentarer (angående mitt ex, till exempel) har IP-numret visat sig tillhöra personer som t.ex. 40+ hunduppfödare/hans nya tjej/en fotograf i Grums. Så himla tragiskt! Stackars människa som tar sig tid att skriva en kommentar med enda syfte att såra. Det är hen det är synd om.

Kram bästa du.

nippertippa sa...

Tears and pearls: jag blev också lite paff och undrar också lite.

Klara: tack, snälla du! <3

Ann: eller hur, verkligen fantastiskt härlig. men det är kanske lätt att tänka så när man är 21 år..?

Colombialiv: det undrar jag med!

Åsa: ja, tänk om saker och ting hade blivit som man ville det vid 21! ha, ha. tack snälla för dina ord, jag blir så himla glad och rörd. du är klok som en bok. jag hoppas att allt är bra med dig! <3

Maria: kramar i massor till dig!

P: tack för din kloka kommentar. <3

Anibas: åh tack, söta du. <3 *skakar av mig*

Zahra: så sant så! tack för din kloka kommentar. <3

Katta: LOL! ja, jag har stött på det där förr; att 30 skulle innebära något slags slut. himla konstigt, för min del känns det ju som om något nytt börjat. och jag undrar också hur hen känner till mitt ex! det var typ hundra år sedan jag la upp en bild på honom. men jag gissar på en gammal kollega till honom.

Pop my heart: LOL, eller hur?! Tack, snälla du. Och right back at ya! <3

Hanna: ja, det har du ju faktiskt rätt i. tack, snälla du. och många kramar tillbaka.

Fifi sa...

Fy, vad elakt!
Och varför skriver hen som om ditt liv är över? Du har ju inte gått i pension och flyttat in på äldreboende direkt.

nippertippa sa...

Fifi: LOL, det är kanske lika bra att checka in på ett sådant ställe nu när jag är över 30 år och har en sådan sorglig tillvaro..? ;)

Anonym sa...

Heja dig och blä för Anonym. Du verkar vettig så tror och hoppas att du ser bortom de där taskiga omogna orden. De säger ingenting om dig men en jäkla massa om den som skrev dem! Gläder mig åt att fortsätta läsa din blogg. Förresten är det fett bra att du är socionom. Skrattar bäst som skrattar sist när Anonym får krypa till socialkontoret och be om pengar till vinterjacka pga oförutsedda händelser i livet. Önskar såklart denna människa inget illa, men tycker inte att man ska inte kasta sten i glashus! Stor kram till dig!

Cinderalley sa...

Men alltså. Som om barn och pojkvän är det ultimata tecknet på att vara lyckad? Jag gillar att vara singel och barnlös, och hoppas att jag fortfarande är det vid 30!

E sa...

Surfade föbi din blogg för en tid sedan av en slump och fastnade verkligen för dina texter. Du skriver väldigt fint och träffsäkert. Tack för det.

Mirijam sa...

Till nippertippa: Jag vet att det är svårt, men var en gås. Låt det rinna av bara. Avundsjuka avundsjuka avundsjuka.

Till anonym: Du är helt jävla efterbliven i huvudet och eftersom jag är övertygad om att man får vad man förtjänar så kan jag bara säga: MOAAHAHAHAHAA! Karma vettu.

Josefine sa...

Ja här sitter jag i godan ro och läser ikapp bloggar och sen PANG det här i ansiktet. Tror som hanna. Ledsen liten tönt nånstans. Den som är glad/nöjd har inte tid/lust att skriva idioti.

Ändå lite golligt att personen kanske på riktigt tror att man helt säkert är ihop for life om man gift sig... hihi.

Hälsningar
/Letar jobb är 30 år inte gift = jättemisslyckad tjej

hehe skoja bara. VI är BÄST INGEN PROTEST!!!

Anonym sa...

Trots att jag inte är vare sig singel eller barnlös så känner jag igen mig i oerhört mycket av det du skriver. Och jag tycker inte att det är deprimerande, snarare befriande att du vågar vara så ärlig och uttrycker dina känslor så väl.
För tio år sedan befann jag mig i en liknande svacka som jag aldrig trodde jag skulle komma ur. Men det gjorde jag, och det kommer du garanterat också att göra.

Det är lätt att komma med empatibefriade och naiva kommentarer på bloggar, men antagligen kommer anonym också att inse att livet sällan blir som vi tänkt oss. Men att man tar omvägar behöver inte betyda att man inte hamnar där man vill till slut.

Allt gott till dig/C

Anonym sa...

Du valde att göra ett inlägg av min kommentar - vilket säger mycket och det är antagligen bara ett sätt för dig att få peppande dunk-på-ryggen kommentarer då du uppenbarligen själv ogillar din tillvaro.

Sedan är det kul att jag lyckades starta igång dina läsare - hela 22 kommentarer! Det är ju fantastiskt med tanke på att dina inlägg som mest i överlag har cirka 4 kommentarer.

1. Jag var bara genuint ärlig. Din tillvaro gör mig låg, jag är bara den enda som säger det högt. Tror många innerst inne tänker det, men aldrig skulle yttra det - varken på bloggen eller ute i verkliga livet.

2. Du får hemskt gärna söka min IP-adress, så du blir garanterad att jag exempelvis inte är någon 40+ hunduppfödare.

3. Det är intressant det där med hur tjejer alltid kastar avundsjuka på varandra som respons på ett ärligt yttrande. Vad är det jag skulle vara avundsjuk på? Din framgång? Ditt kärleksliv? Din "perfekta" kropp? Kom igen, kompis. Finns inte mycket att vara avundsjuk på... (!)

Som sagt, jag hoppas det löser sig för dig och självklart är skönhet inte allt, men jösses! Vad vacker han är ditt ex. M-m-m-m! Som prins.

nippertippa sa...

Anonym: tack snälla för dina ord och stor kram tillbaka!

Cinderalley: tack för din kommentar, det låter klokt.

E: ååh, tack själv. så himla glad jag blir!

Mirijam: tack, söta! <3

Josefin: ha, ha, tack för dina ord! klart att vi är bäst!!!

C: åh, vilken fin kommentar. så himla fint att höra, tack snälla. allt gott till dig med! <3

Anonym: du får ett eget inlägg som svar.

Kulturkoftan sa...

Anonym: "Din tillvaro gör mig låg, jag är bara den enda som säger det högt. Tror många innerst inne tänker det, men aldrig skulle yttra det - varken på bloggen eller ute i verkliga livet."-

Tala för dig själv! Jessicas blogg är en av FÅ som jag prioriterar, läser med genuint intresse och känner mig nära. Jessica är en skribent som vågar skriva om hur livet faktiskt också är. Det finns INGA garantier och det kommer du med all säkerhet också att få känna på. Hur mycket ringar, jobb och "skönhet" du samlar på dig. Alla får vi vår beskärda del av smärta och förlust, och att någon som Jessica faktiskt VÅGAR och orkar skildra detta, är jag och många med mig väldigt tacksamma för.
Jag ber dig sluta skriva dessa hjärtlösa kommentarer och fundera över dina åsikter. Samt egenskaperna empati och ödmjukhet. För i dagsläget verkar du lida sorgligt stor brist på dessa. Och DET är deprimerande om något. Sen får du ha vilken kropp/man/karriär du vill. Inuti ekar det tomt.

nippertippa sa...

Koftan: Åh! Dina ord, rakt in i hjärtat. Så himla fint av dig, tack tack tack. Du är så klok och bra. <3 Kramar och kärlek till dig!

Kulturkoftan sa...

Kärlek!

Moa sa...

Kära anonyma människa

som skrivet innan, finns det många personer som i vuxen ålder har blivit så besatta av yttrandefriheten att de glömmer bort att det finns något som kallas mobbing. ditt inlägg känns som typiskt mobbinginlägg, ja.
om du kommer hålla dig kvar i ett förhållande som inte är bra för ditt psyke (ääääven om personen råkar vara en skönhet) misstänker jag att du kommer bli bra mycket mer "låg" av det än av att läsa bloggar.

skönt att du lever ett lugnt och problemfritt liv iallafall. när jag var 21 hade jag psykiska problem sen flera år tillbaka och de är kvar såhär vid 25.