fredag 13 april 2012

öppet brev till anonym

Här kommer ett litet tips till dig som blir låg av min tillvaro; sluta läs min blogg, så slipper du bli låg. Smart, va? Ja, jag ogillar visserligen också min tillvaro just nu (som barnlös, arbetslös och med en "perfekt" kropp), men det märks nog om man läser min blogg. Samtidigt vill jag poängtera detta; jag har aldrig känt mig starkare. Trots allt. För jag står på egna ben, jag har en egen lägenhet för första gången i mitt liv, jag tog mig ur ett förhållande som i slutändan gjorde mig olycklig (trots hans skönhet). Och jag är ganska säker på att allt det andra löser sig, på något sätt. Och ja, jag tycker också att det är fantastiskt när jag får så många kommentarer! Men nej, jag är faktiskt inte så intresserad av att veta mer om vem du är. Kom igen, kompis. Om du kommer att fortsätta med dessa kommentarer som faktiskt känns som små, små stick i hjärtat kommer jag att ta bort dem, så att jag slipper se.

15 kommentarer:

Jossan sa...

Läste precis Anonyms kommentar till inlägget "PS. jag blir också himla låg". Att vara ärlig kan ju vara bra i många lägen men man måste inte vara elak och leta upp allt som kan såra. Men som sagt...hon är ju bara 21.

Josefine sa...

Ändå ovanligt barnsligt för en 21-åring. Aja. Alla kan inte ha alla hästar hemma varenda dag.

Styrkan med den här bloggen är att den känns genuin tycker jag. Det skulle kännas jävligt ogenuint om man ljög om sitt liv. Om man blir låg av att läsa om saker som är jobbiga så finns det ca en miljard bloggar att läsa där man garanterat inte behöver läsa om livet som det är. Det går upp och det går ner.

Josefine sa...

och j: du gör rätt i att radera trollkommentarer!

Ann sa...

Guuud hennes nya kommentar är ju om möjligt ännu värre! Verkar vara en väldigt omogen person som måste "retas" precis som man gör på dagis. Jag tycker också att det är löjligt att man ska tänka att personen är avundsjuk så fort någon kommenterar negativt i någon blogg, jag tänker helt enkelt att "anonym" är:

1. ohyfsad
2. bitter
3. riktigt riktigt elak

och att det faktiskt är mer synd om hen som kommenterar eftersom hen uppenbarligen känner för att trycka ner dig för att själv må bättre.

Colombialiv sa...

Alltså really. Nu får hon ju för fan ge sig!

Anonym sa...

Blir låg av att inse att det finns personer som anonym som får ut någon slags glädje av att försöka trycka ner andra. Men blir även glad över att inse att man blir chockad över taskigheten, det innebär ju att man inte är så van vid att stöta på sådana här personer. Anonym lever antagligen i ett sammanhang med människor som är vana vid att såra och bli sårade. Som någon annan kommenterade; det säger mer om anonym än om dig. Kramar Mika

P sa...

Jaa! Heja dig! :)

Fifi sa...

Bra där, heja dig!

Johanna sa...

Läste precis den anonyma kommentaren. Finner inga ord. Så dumt!

Men bra svar, hejja dig!

Katta kvack sa...

Alltså, jag finner inga ord för hennes/hans kommentarer. Ville bara säga att jag tycker väldigt mycket om dig och träffades vi på rikt skulle jag nog tycka minst lika bra om dig. Ju.

Klara sa...

Alltså det här med att människor misstolkar "ärlighet" med vanlig enkel mobbing är jävligt sjukt. Och som sagt, hen kanske är ung för de sakerna hen nämner men på tok för gammal för att mobba andra med högstadiemetoder. Säkerligen har anonym ingen aning om hur ditt ex ser ut men tänker väl att det är ett bra sätt att försöka få nån att må dåligt. Stackars bittra människa. Tänker lite på den här extrema imbecillen: http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/jag-har-fatt-manniskor-att-ma-riktigt-illa

nippertippa sa...

Jossan: så sant så!

Josefine: åh, vad glad jag blir. tack för dina ord. och ja, om man inte vill bli låg eller läsa om något jobbigt så kan man ju läsa typ Elsa Billgrens blogg istället...

Ann: hear, hear!

Colombialiv: tycker jag med!

Mika: tack för dina ord, Mika. många kramar tillbaka.

P: åh, tack snälla! :)

Fifi: tack, Fifi! :)

Johanna: visst blir man paff? tack, snälla!

Katta: åh, gulle dig! så glad jag blir, tack tack. jag tycker väldigt mycket om dig också såklart.

Klara: ja, du har en bra poäng där. tack för din kommentar!

Zahra sa...

Om det är nåt jag avskyr så är det mobbning bland vuxna, blir så förbannad. Usch. Tycker i alla fall du är awesome, ta inte åt dig! <3

nippertippa sa...

Zahra: åh, tack snälla du! <3

Morran sa...

Ja vad säger man. Jag gillar att anonym önskar att allt ordnar sig för dig, ungefär som att det väldigt snart vore försent. Tur att hen är ung och VET att hen kommer hitta en partner hen vill ha som vill ha hen, och att hen kommer få ett jobb inom det hen utbildar sig som! (phew, mycket hen) Det är nästan så att man hoppas att livet ger en ordentlig känga, bara för att kunna känna på att man inte kan kontrollera hela sitt liv. Tror man det, är man ute på djupt vatten och kommer antagligen slösa bort ett antal år genom att "ha bestämt sig" för något som inte fungerar egentligen. Du vet, för att man SKA ju gifta sig och ska ju SKAFFA jobb, etc. Livet låter sig inte kontrolleras 100%, kan vara bra att ha i åtanke när man är 21 och tror sig veta allt.