söndag 7 augusti 2011

summer days drifting away

Nu är augusti här och sommardagarna passerar förbi i en väldig fart. Jag kom på att jag tycker om den här sommaren, fastän jag inte gör så mycket. Jag läser Kalle Anka, skriver jobbansökningar, målar naglarna sommarröda, äter glass, åker karuseller, går på konsert, dricker öl, längtar efter födelsedag och flytt, hänger med världens bästa familj, lyssnar på sommar i P1 (och gråter till Karin Broos, Sara Stridsbergs, Timbuktus och Birgitta Ohlssons sommarprat). Jag träffar mina fina vänner, vi fikar och äter ute, går på bio. Vi har väntat också, på att få en ny medlem i vår lilla bönegrupp (det är ett internt skämt att vi kallar oss för bönegruppen). I slutet av juli kom han äntligen, när min BFF Emelie blev mamma till världens sötaste Algot. Jag ser verkligen fram emot att få lära känna honom, det känns fint att jag får vara med i hans liv och att jag får se hur min bästa vän är den där underbara mamman som jag visste att hon skulle vara.

Och så har jag skrivit ett gästblogginlägg hos Cecilia Blankens. Jag är så glad för alla fina kommentarer och mail angående inlägget och så himla, himla rörd av all omtanke. TACK! <3

Sommaren 2011, alltså. Inte så pjåkig, trots allt.















6 kommentarer:

Malin sa...

Hittade hit via Blankens. Måste bara skriva en rad och säga att din inlägg verkligen grep tag i mig. Fantastiskt formulerat om svåra val. Men tänk, ibland blir det inte som man tänkt sig. Det kan bli bättre. Hoppas det blir det för dig.

Kulturkoftan sa...

Du är så jäkla bra! Du har så mycket att ge och jag ser fram emot alla dina texter i framtiden.

Emelie sa...

Åh fina du! Så kärt skrivit om vår nya lilla bönegruppsmedlem <3 Kramar!

Ella sa...

Wow vilka fina inlägg du skrivit, ville bara säga att jag är glad att jag hittade hit :)

slukerskan sa...

blir väldigt glad att höra att du haft en bra sommar!

nippertippa sa...

malin: tack, snälla snälla du, för din fina kommentar. vad glad jag blir!

koftan: åh, gulle dig. så himla fint att få höra! <3

emelie: <3 <3 <3

ella: tusen tack! och jag blev himla glad för din kommentar.

sandra: åh, gullig du är. tack, snälla!