söndag 21 augusti 2011

my tears dry on their own

I tisdags vaknade jag i en ny säng, i en ny lägenhet med svullet ansikte efter att ha gråtit en hel kväll och en halv natt. Då började jag gråta igen, efter att ha läst Linna Johanssons fina ord. Så himla fint med pepp och beröm när man behöver det som mest. <3

I måndags flyttade jag. Från en lägenhet som varit mitt hem i nästan tre år, till en andrahandslägenhet som är tänkt att vara mitt hem fram till årsskiftet. Seperationsångesten grep tag i mig när jag blev ensam med alla flyttkartonger i en lägenhet med nya dofter, ljud, minnen. Och plötsligt började jag gråta och kunde inte sluta. Jag grät när jag duschade, när jag packade upp ramar med foton på honom och mig som jag sedan packade ner igen för att lägga i källarförrådet, när jag gick igenom alla minnen som var nerpackade i flyttlådorna. Jag grät för att jag egentligen inte vill vara här, jag vill ju vara lycklig med honom på Almbacksgatan. För att jag för ett halvår sedan var naiv nog att tro att jag skulle kunna vara gravid vid det här laget. För att jag saknar mitt gamla hem. För att jag nu är ensam, efter att ha delat nio år med någon annan. För att det inte var meningen att det skulle bli så här.

8 kommentarer:

L. sa...

Åh, vill bara ge den en lång varm kram. DU klarar det här. Jag hejar på dig!

Camilla sa...

Å, lider med dig, och det är ingen tröst just nu men det kommer att bli bättre! Du är en stark och klok kvinna och du kommer att hitta din väg!

Hanna sa...

Instämmer med föregående. Skulle bara vilja ge dig en glimt av hur fint ditt liv kommer att bli men det går ju inte.

Kulturkoftan sa...

AJ! Jag är på väg dit jag med. Nuddar vid det onda, men är beredd på mer. Den där första kvällen, natten i det nya, egna. I höst är jag antagligen där jag med. Antar att vi bara måste igenom det. Jag tänker på dig nu. Det gör ont, men det är rimlig smärta! Kram, kram, kram!

Marie Larsson sa...

När jag läser dina ord minns jag hur det känns, den fysiska smärtan i bröstet. Men det gjorde mig till en starkare, svagare, bättre människa. Du kommer ut på andra sidan! Lovar. Och det kommer bli så mycket bättre. KRAM!

nippertippa sa...

L: åh, tack för kramen och peppen! <3

Camilla: tack, snälla du! vad glad jag blev för dina ord. och det är faktiskt en liten tröst att veta att det blir bättre sen.

Hanna: åh, gulle du! <3

Koftan: aj, ja. det gör ont, men det är bara att försöka ta sig igenom det. en dag kommer det plötsligt att kännas lättare att andas. jag tänker på dig också och hoppas att din höst inte blir alltför svår. jag tror att det blir bra! många kramar!

Marie: ja, det är ju tyvärr något man måste igenom... men det kommer att kännas bättre en dag. tack för peppen, kära du! kram!

Maria sa...

tankar, kramar och pepp till dig!

nippertippa sa...

maria: tack, fina du! <3