lördag 27 augusti 2011

att prata med en fyraåring, del två

Tyra, 4 år: Är McDonalds stängt nu?
Jag: Ja, det är det nog.
Tyra, 4 år: Varför bor ni inte ihop längre?
Jag: För att vi inte är kära i varandra längre.
Tyra, 4 år: Är ni kompisar?
Jag:
Ja, det är vi.
Tyra, 4 år: Vem är P kär i?
Jag:
Jag tror inte att han är kär i någon.
Tyra, 4 år: Vem är du kär i?
Jag:
Ingen.
Tyra, 4 år: Men det måste man ju, man måste vara kär.
Jag:
Nej, man behöver inte vara kär i någon.
Tyra, 4 år: Jag är kär i Eric.

Åh, älskade lilla unge! Jag är så glad över att just jag blev moster till världens finaste och klokaste syskonbarn. Ibland känns det som om kärleken är så stor och stark att den inte får plats i bröstkorgen och då vill jag bara krama om och viska att jag vill ge dem hela världen.


3 kommentarer:

BAMBI sa...

Va fint!! Är Erik hennes lillebror?

Michis - Le star treK nerd sa...

Åh så härligt samtal, längtar tills jag kan prata med mitt barn! =)

nippertippa sa...

bambi: nej, hon menar Eric Saade. :) men det är lillebror på bilden.

michis: åh ja, det är så himla roligt att få lyssna på barns tankar och funderingar. :)