torsdag 17 juni 2010

här är livet ganska bra, här är benzo varje dag

Hej sommaren, tänk att du är här nu. Jag har höga förväntningar på dig, ska du veta. Förra sommaren blev ju inte riktigt som jag önskade (hey, hela förra året gick mer eller mindre åt helvete) och jag hoppas att vi kan bli vänner, du och jag. Jag hoppas på fina picknick-dagar, glass som nästan smälter bort innan man hinner äta den, kvällar på balkongen med killen/vänner/vin/ost, en tripp till Göteborg, pussar på fräknig och sommarvarm hud, oväntade äventyr, parkhäng, bokläsning, bad som svalkar och framför allt hoppas jag att den där ångesten som fladdrar till ibland håller sig på avstånd. Det känns jobbigt att bara vara ledig i två veckor, men om du bara behandlar mig väl, sommaren, så ska det nog gå bra ändå. Och jag har ju en vecka i Portugal att se fram emot, den veckan har jag längtat efter sedan februari. Du och jag, sommaren. Vi ska bli bästa vänner, det har jag bestämt.

Inga kommentarer: