måndag 17 maj 2010

några rader till thorsten eller elsa

Nu tycker jag att du ska komma ut och träffa din moster, lilla krabat. Jag vet, du ska egentligen inte komma förrän om sju dagar, men jag längtar ju efter dig. Det ligger ett litet paket här och väntar på dig, jag har köpt en ljusgul sparkdräkt med små katter på. Jag undrar så vad du kommer bli för en liten person, vilket namn du kommer att få och om du kommer att bli lika lik din mamma som din storasyster är. Din mamma är förresten en av de finaste människorna som finns, precis som din pappa. Och din storasyster; henne får du se till att krama ofta när du blir äldre. En storasyster är nämligen bland det bästa som finns. En storasyster kan hjälpa till med att bygga små kojor under skrivbordet, visa hur man dansar när man går på disco, prata om tonårskänslor som dunkar i bröstkorgen och baka kladdkaka på fredagskvällarna. Sedan är det ju väldigt fint att ha en moster också. Och du kommer alltid att ha världens stoltaste moster, bara så att du vet. Det ska bli så himla fint att få träffa dig. Snart, hoppas jag.

3 kommentarer:

Fatima sa...

Å vad fint! Hoppas ni får ses snart =)

maria sa...

finfint skrivet :)

nippertippa sa...

tack, snälla ni. nu har han äntligen kommit, det blev en pojke och jag längtar efter att få träffa honom! <3