lördag 9 januari 2010

jag gör en Hannah...

... och svarar på kulturfyran (tack för inspirationen, Hannah).

1. Vilken är den första boken du läser i år, 2010?
Nattfåk av Johan Theorin, läste ut den förra veckan och kan varmt rekommendera den.
Mycket spännande, nästan i klass med John Ajvide Lindqvist. Nu har jag börjat läsa Våtmarker av Charlotte Roche och den är väldigt... annorlunda. Men bra.

2. Första konserten du går på?
Jag går väldigt sällan på konserter, så det återstår väl att se om det dyker upp något sevärt eller inte i år.

3. Första teaterföreställningen eller filmen du ser i år?
En film jag verkligen ser fram emot att se är Alice i underlandet (den har premiär i mars). Annars vill jag hemskt gärna se Precious och Bright star. Teater känner jag mig inte särskilt intresserad av.

4. Hur känner du personligt/privat inför 2010, vad ser du fram emot mest, eller vad fruktar du mest?
Jag tänker att 2010 helt enkelt måste bli ett mycket bättre år än 2009, annars vet jag inte vad jag gör. Jag fruktar att bli arbetslös igen och oroar mig för det där med pengar, men det bara måste lösa sig. Jag ser fram emot att få vara tärna på Emelies och Johans bröllop i juni, det kommer att bli så himla fint och roligt. Dessutom ska jag och P på bröllop i Sloveninen i maj, eftersom hans kusin ska gifta sig då. Det ser jag också fram emot. I maj händer det en annan stor grej; då är det tänkt att jag ska bli moster för andra gången och jag längtar redan efter det lilla pyret. Sedan ska jag och P förmodligen åka på en fin resa i sommar, det ska bli härligt. Så ja, det finns ju en hel del fint att se fram emot i år. Det känns bra, 2010 ftw!

2 kommentarer:

Mary sa...

Åh, jag ska bli faster för andra gången i maj :) Jag känner på mig att 2010 kommer bli året. Kram!

nippertippa sa...

mary: så himla kul och härligt att bli faster/moster ju. grattis! :) ja, this is the year! kram!