tisdag 22 december 2009

she's the queen of the neighborhood

Läste det här och kan inte riktigt släppa det. Jag är sjukt trött på alla dessa modebloggare som hyllar Kate Moss när hon plåtas naken, röker, knarkar eller whatever och sedan dissar en tjej som Lindsay Lohan när hon gör exakt samma sak. Jag förstår verkligen inte. Är det en klassfråga? Är man inte tillräckligt fin om man har opererat brösten? Måste man se ut på visst sätt för att "komma undan" med nakenbilder? Är det ok att dissa Lindsay för att hon "ser ut som en korsning mellan Donatella Versace och Pamela Anderson"? Ärligt talat, är inte hora vs. madonna-tanken väldigt passé? Varför denna dubbelmoral? Det är ju nästan så att jag får hjärnblödning av att tänka på det. Det är tur att det finns modebloggare som Lisa och Peg som visar var skåpet ska stå.

3 kommentarer:

michaela sa...

"Är det en klassfråga?" Svar ja.
Å andra sidan är Kate Moss, vad jag har för mig, arbetarklass, men hon är ju cooool på ett helt annat sätt än Lindsay.

God jul, förövrigt!

P sa...

Åh vad gullig du är! Nu blev jag riktigt rörd...

Kram!

nippertippa sa...

michaela: ja, hon verkar ju vara det... hmm. tack och gott nytt år. :)

peg: söt du är. :) kram!