tisdag 29 november 2011

till världens finaste geni-bebis, från hans stolta extra-moster


Jag är en av alla som längtat efter dig
och jag är precis som du; ett sommarbarn
med solen som planet och elden som element
och sommaren kommer alltid att tillhöra oss.

Jag vill ge dig sommarminnen
med solstrålar på fräkniga kinder,
sandiga mackor som smakar sommar vid havet,
citronfjärilar i sommarblekt hår
och skratt som dansar genom våra kroppar
upp till trädkronorna och himlen.



Jag vill ge dig berättelser och sagor,
jag vill visa dig världen
och hur man skriver koder i dagbokssidorna,
hur man bygger en koja under skrivbordet
och hur man står på händerna under vatten.

Sommaren kommer alltid att tillhöra oss
och jag vill göra allt jag kan
för att hålla det mörka borta.

5 kommentarer:

Emelie sa...

Åh nu bölar jag... Så himla fin text och så fint när du läste för honom i kyrkan! Algot är så glad för sin extramoster <3<3<3

Lina.R sa...

Väldigt fint skrivet Jessica!

My sa...

Så himla fint Jessie! Är så glad att du lade ut den här också så att jag fick läsa ordentligt utan någon som satt i knäet och håll låda ;) Sitter med tårar i ögonen. Vilka fina människor Algot har i sitt liv.

REGNSJUK. sa...

"Jag vill ge dig sommarminnen
med solstrålar på fräkniga kinder,
sandiga mackor som smakar sommar vid havet,
citronfjärilar i sommarblekt hår
och skratt som dansar genom våra kroppar
upp till trädkronorna och himlen."

Wow, jag känner verkligen sommarkänslorna i bröstet. Jag gillar ditt sätt att skriva.

nippertippa sa...

emelie: aww, gulle dig! och gulle Algot, han är så go. <3 <3 <3

Lina: tack, kära du!

My: åh, tack! det var kul att ses igen, Alice är verkligen härlig och söt. :)

Regnsjuk: åh, vad glad jag blir. TACK!