onsdag 4 maj 2011

en dag i maj, vårluften har blivit kall och jag letar efter svar på google

Vad ska man göra med sitt liv? Varför finns det så många vackra väskor här i världen? Hur gör man när det känns som om man inte kan göra någonting rätt och självsäkerheten är som bortblåst? Hur får man till en snygg frisyr á la 50-tal? Vad ska man göra när hjärtat klappar så hårt att det håller en vaken om nätterna? Varför provocerar ett litet klädesplagg så många människor? Hur länge ska man vänta? Hur vet man om man har valt rätt eller fel? Varför ska allt plötsligt kännas så svårt? Hur råder man bot på det där svarta som river och kliar inombords?

6 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Alltså, jag kan i alla fall hjälpa dig med svaret på EN av dina frågor. http://www.superkawaiimama.com.au/hair-parlour/ - superbra tutorials på snyggt vintage-hår.

nippertippa sa...

katta kvack: åh! tusen tack, det ska jag definitivt kolla upp.

Kulturkoftan sa...

Om jag bara visste.

Maria sa...

jag undrar också...
det känns dock tröstande att det finns fler som tänker samma.

kramtilldig.

Lina sa...

Tänker på dig min vän. Vill att du mår bättre snart. Vet inte vad jag ska skriva mer... Du vet att jag ej är så bra på sådant här :-(


Många kramar från din gamla folkhögskolevän

nippertippa sa...

koftan: <3

maria: kram till dig också, fina! <3

lina: åh, klart att du är bra - på alla sätt och vis. tack, kära du! det känns fint att veta. tusen, miljarder kramar till dig!