tisdag 26 april 2011

hon gör det mjukare i kanterna och hon fyller min bröstkorg med sockerdricka

create avatar

När det där svarta skaver lyser hon som en ledstjärna, hon gör det mjukare i kanterna och hon fyller min bröstkorg med sockerdricka och såpbubblor när hon skrattar. Världens finaste treåring, som blir fyra år om några månader, som vill ha turkost nagellack på naglarna för att moster har det, som älskar färgen rosa, som kan räkna till hundra, som önskade sig en bikini i påskägget (det är lite ledsamt att hon har känt det behovet och att hennes mamma uppfyllde hennes önskan), som frågar moster om hon någon gång vill skaffa en kusin till henne och lillebror. Jag hoppas att det mörka aldrig når henne, jag önskar att jag kunde plocka ner himlens alla stjärnor till henne. Älskade, älskade unge.

3 kommentarer:

Fatima sa...

Och bara sådär har dina ord fått en höggravid kvinna att gråta. Så himla fint! Jag hoppas att du sparar alla fina ord du skriver om din systerdotter så hon kan läsa när hon blir äldre.

Jossan sa...

Precis så känner jag för min syrras lilla tjej! Visst är det härligt att vara moster? När hjärtat är tungt och ångesten river i mig så brukar jag tänka på hennes glada skratt och varma kramar och så känns livet lite bättre igen.

nippertippa sa...

fatima: aww, gulle du. tack! <3

jossan: det är verkligen härligt! :)