onsdag 3 februari 2010

I find it kind of sad

Men shit alltså, vad är detta för pro-ana-skit? Jag kan inte låta bli att undra vad som har hänt med Linda Skugge och jag blir ledsen när jag läser hennes blogg. Jag tycker att det är något sorgligt över det hela; ständigt nya tatueringar, en extrem kroppsfixering och alltid det där agget mot andra människor som inte tänker eller är som henne. Idag har jag sjukt svårt för att förstå hur Linda Skugge kunde vara min främsta förebild för tio år sedan... och det känns faktiskt lite sorgligt.

Förresten blir jag ledsen när jag läser sådan här skit också. *50-talet ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn*

5 kommentarer:

Jossan sa...

Det är verkligen sorgligt...och faktiskt lite skrämmande hur en människa kan gynna sådana ideal! Vad har hänt med henne? Hela Skugges inlägg känns människoföraktande. Och BMI 18 - är inte det undervikt? Varför skulle man vilja vara underviktig? Jag som tyckte att hon hade ganska så vettiga åsikter en gång i tiden.

ak sa...

Jag vet. Vet verkligen precis. Först: stor besvikelse, nu: bara en lätt trötthet av att läsa blarret.

nippertippa sa...

Jossan: Ja, sjukt skrämmande, eftersom BMI 18 innebär undervikt... Jag förstår inte heller, hon måste vara sjuk på riktigt och det känns så ledsamt. Tråkigt när någon man har sett upp till tidigare förlorar alla koncept och blir helt... läskig.

Ak: Ja, precis så känns det.

Moa sa...

Det är riktigt sorgligt. Linda Skugge var min stora förebild när jag gick i högstadiet ungefär. Var gick det fel? BMI 18 är undervikt. 19 är väl gränsen för normalvikt. Okej att det finns de som naturligt har BMI 18 men det är knappast något man ska sträva efter om man inte har en kropp som fungerar så.

Moa sa...

På tal om birgitta ohlsson: det är ju helt galet. jag har sett att carl bildt fick en son i oktober 1991, vilket borde varit i samma veva som han blev statsminister (jag har inte helt full koll på när dom tillträder till posten efter ett val, det var några år sedan jag läste samhällskunskap). men inte ett ljud om det. männen ska ju aldrig umgås med sina nyfödda barn...