fredag 7 november 2008

things are moving so fast, hold on tight

Jag har tappat min läslust och jag saknar den, jag saknar den där känslan av att bli berörd av vackra ord och geniala meningar. Jag har kommit trettio sidor in i Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl, men nu har det tagit stopp och jag har inte läst något på hur länge som helst. Någon gång i somras försökte jag läsa Kärlekens historia av Nicole Krauss och Dockan Bella av Nina Bouraoui (eftersom jag hört så mycket bra om dem), men det tog stopp där också och jag vet inte riktigt varför. Jag tycks inte ha något tålamod och blir lätt uttråkad när jag läser en bok nu för tiden och det är sjukt trist att det har blivit så. Jag har precis beställt hem Hey Dolly av Amanda Svensson, så jag får se om det hjälper att läsa den och om min läslust kommer tillbaka snart (jag hoppas i alla fall det).

För övrigt har jag nu fått jobb på CDON.com och börjar redan på måndag. Det är väl inget drömjobb direkt och det varar förmodligen bara till januari, men det är ändå bättre än ingenting. Samtidigt som jag är glad över det här jobbet (och över det faktum att jag faktiskt var ganska charmig under intervjun och fick dem att skratta och blev erbjuden jobbet efter en halvtimme), så känns det lite deppigt att inte få jobba som socionom. Men jag får ju helt enkelt fortsätta med att söka andra jobb under tiden, någon gång lossnar det väl. Och under tiden får jag väl dessutom försöka glädja mig åt det lilla.

11 kommentarer:

Anonym sa...

åh, vad glad jag blir nu! :)
grattis! att vara glad åt det lilla är svårt ibland men jag är iaf mycket glad för din skull.
*kram*

Mary sa...

grattis till jobbet! och jag är faktiskt ganska övertygad om att du i alla fall kommer hitta läslusten lite när du läser hey dolly. den är ju liten, inte så mycket text och ganska så fantastisk. för mig brukar det i alla fall funka bra med böcker som är så långt ifrån tegelstenar som möjligt när läslusten är sådär låg. orkar inte brottas med så mycket text då.

Anonym sa...

grattis till jobbet fina! ofta är det väl lättare om man kommit väl kommit in på arbetsmarknaden så kan det gå bättre sen. du är alltid charmigast, hejar på dig jämt!

och jag känner igen mig i det angående läsning. är så rastlös och har svårt att läsa nuförtiden...

Kulturkoftan sa...

Grattis! Får du massa bra rabatt nu?!

Anonym sa...

Grattis, så kul!

Anonym sa...

GRATTIS till jobbet gumman, så glad för din skull! Du är värd det bästa. Det här är bara början på något stort och bra i framtiden. vi alla börjat med det sk '' skitjobben'' inte sagt att detta är, men med tanke på att du är utbildad socionom tänkte jag..:) du får berätta mer om detta jobb när vi ses nästa gång! hoppas du får/har en bra helg...Kram.

Anonym sa...

grattis :) vännen, har du sett true blood? http://www.trueblood.se så himla bra tvserie.
bra blogg, bookmarkad ^^

Emelie sa...

Grattis till jobbet kära du! Även om det inte är riktigt vad du vill göra så är ett jobb alltid ett jobb! Jag är glad för din skull =) Du får berätta mer om jobbet när vi ses nästa gång! Har du haft en bra helg? Vi får ta o ses snart, lycka nu till på jobbet imorgon! Kram!

Fatima sa...

Ett jobb är ett jobb. Det måste vara skönare att ha en arbetsplats i jakten på det riktiga drömjobbet. Det kommer att gå bra för dig i jobbdjungeln, till slut. Lovar :)

Marie Larsson sa...

GRATTIS! Bra jobbat! You go girl!

nippertippa sa...

tack snälla ni, för alla värmande och peppande ord! ni är bäst, I love you all!